5 Şubat 2012 Pazar

Carl Sagan - Karanlık Bir Dünyada Bilimin Mum Işığı

Çocukken Contact'ı izleyip de etkilenmemiş bir çocuk olamaz. Mal gibi bir şey olması lazım o çocuğun. İlkokul 3'te uzun bir otobüs yolculuğunda izlemiştim, aklımı kaybediyordum.
Billions and Billions mesela, ne güzel kitaptı. Dinozorlar neden boku yedi, neden öyle bilimsel şeyler süper. İşte öyle bir kitaptı o da. Cosmos zaten...
İşte bu süper hisler içinde aldım kitabı. Açtım, okudum. Kapadım. Bu kadar, bu kitap hakkında başka bir düşüncem yok. Oldu mu Carl Abi ya.
Yani olmuş da, pek hoş değil. Burada UFO, medyumluk gibi günümüzün bütün gizemli olaylarını alın, cadı yakma olaylarını alın, birkaç örnek koyun ve hepsini karıştırıp en sonunda, "Bulgu yok kardeşim, hepsi yalan," deyin. The X-Files'a mesela diyor ki Carl Sagan, işte UFO'lar, yok işte acayip acayip olaylar... Ne biçim diziymiş o. E amınğoym, dizi çekerken bilimsel heyet tutalım o zaman? Tahayyül diye bir şey var amca ya. Tamam, toplumun boku yemiş veya yiyecek dediğine göre. E sen eğitmezsen insanını neden dizilere, şuna buna bulaşırsın? Kendisi de eğitim sorunundan bahsediyor, devletinin bilimsel projeleri sallamamasından bahsediyor. Yani çok güzel şeyler diyor, lakin toplumsal meseleler içeren bir kitap olmuş bu. Öyle uzay muzay arıyorsan pek yok.

Şaka yapıyorum tabii. Öyle medyumlara, şuna buna para bayılan insanları anlatıp bu insanlara akıllı olmalarını, yoksa hepsini mermi manyağı yapacağını söylüyor Carl Abi. Haklı. Babaannemle konuşması için ben bir medyuma para vermem mesela. Konuşup ne yapacak çünkü. Yani...

Okuduğuma sevindim. Kitap fuarında almıştım. Sırada Peyami Safa'dan Mahşer var.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder