8 Ocak 2012 Pazar

Sören Kierkegaard - Baştan Çıkarıcının Günlüğü

Ders zamanı hocaların okuyun, edin dediği şeyleri pek yapmadım, çünkü o sıralarda başka bir şey okuyor olurdum. Derslere hazırlıksız gittiğim için de bir bok bilmez, derse katılmaz, final zamanı çalışıp ittire kaktıra geçerdim dersleri. Hâlâ böyle yapıyorum, kafama sıçayım. "Hocam, araştırma görevlisi olursam köpeğiniz olurum ve götünüzü seve seve yalarım," deyip hoca ne derse atlamam gerekiyorken kafama ne eserse onu okuyorum. Aha, bunun yüzünden gider yemişliğim var mesela. Ağzına sıçtığımın kitabı. Güzel kitap ama.

Biraz otobiyografik. Varoluş olayına girmeyeceğim, ne gerek var çünkü. Burada bir adamımız var, bir kızı gözüne kestiriyor. Kızın karakterini tahlil ediyor, stratejiler geliştiriyor ve kızı elde etmeye çalışıyor. Bu arada da evlilik, nişan, bok püsür hakkında da bir dünya yorum, ilginç hadiseler, mektuplar, bilmem ne.

Evet, varoluş acısıyla günde iki kız düdükleyen arkadaşlar bu kitabı çok sevecekler, çünkü Kierkegaard'sa koy sepete. Bu kadar. Adam varoluşçu.


Basım Yılı
: 1996

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder